DAGENS RIDPASS

Skulle ridit ut med Malva och Fjodor, som nu är hemma från betet. :)
Men det, som några säkert vet, regnade. Men det stoppade inte oss! :)
Vi var ett helt gäng som skulle ut. Jag och Grompie, Malva & Fjodor, Veronica avec ses Chiquita, Matilda et Mickey et ainsi de Mimmi sur Monzan. Visst är jag romantiskt som parler français?

Vi red lite i ridhuset först. Idag red jag på tvådelat, för att ha lite mer kontroll när vi red ut än jag har på sidepull.
Jag och Veronica fick för oss att vi skulle racea genom ridhuset. Vi startade från varsin långsida till nästa. Såklart vann Veronica, men det är bara för jag inte vågar dra på! Som sagt i inlägget nedan, jag är rädd om min häst. :)
Hade varit kul att se Fjodor i action, ponnyn har vunnit SM i galopp i yngre dagar. :)

Sen red vi ut, dock utan Mimmi och Matilda. Vi red stora rundan, med väldigt mycket galopp, blev lite av ett muskel/konditionspass. Hoppade mycket stockar och diken, och hade jättekul. Trotts att Bubbsen drog iväg i varje galopp. Inte drog, men han längde väldigt och försvann snabbt från som andra eftersom han låg i täten. :)
Fick lite av en chock när vi mötte två crossar, mitt i skogen. Nog för att dom håller sig mycket här omkring, men har aldrig mött någon inne på "våra" ridvägar i skogen. Men dom var jätteschyssta och stängde av motorerna medans vi red förbi, alltid trevligt med folk som har vett. :)

Sen red vi ner till sandtaget och hoppade lite till stockar. Jag och Veronica fick blodade tänder och la upp en på ca 1m på högsta punkt, dock ska vi inte skryta, den var sne så mitten var väl.. 85?

Grom tog alla språng perfekt, jätteglad över det. Sen red vi upp ut sandtaget.
Och för första gången så galopperade Grom upp! Aldrig varit med om liknande. Med tanke på att backen är ungefär 80 graders vinkel och det känns som man ska slå runt när man rider upp, men han bara galopperade på..

Red hem, stretchade och släppte ut dom. :) Nu ska jag ut och jogga! Och imorgon kommer hovslagaren.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0