DAGEN

Idag blev det återigen städ/bygg dag, dock deltog jag väldigt lite. Vi byggde nämligen klart våra nya sjukhagar, riktigt fina blev dom!
Jag prövade lite outfits till helgens tävlingar, och packat ihop det som behöver tvättas till dess.

Sen som sagt, red jag min tränares ponny, eftersom han varit krånglig ett tag.
Jag har inte ridit honom sen i våras, och det var någonstans där han dog i ridningen.
Han har varit som en tegelsten, omöjlig att rubba i munnen eller sidorna.
Och eftersom jag "kan" hans knappar fick jag sitta upp och köra lite.
Det tog inte alls lång tid för att få honom att arbeta bra med baken, väldiga benlyft.
Han orkade inte riktigt i galoppen, och var väldigt låst i vänster.
Han behöver sträcka ut ryggen, så red inte för mycket i låsta sidan utan ville bara ha honom lång och låg.
Ska fortsätta rida igenom honom några dagar så får vi se om det blir bättre.

Sen på kvällen red jag fram Grom lite åt min tränare, han var jättelugn tyckte vi båda, förvånandsvärt nog.
Sen satt hon upp och red runt lite, han var jättestressad över pressen men det blir alltid bra i slutändan.
Imorgon ska han få gå ett lugnt skrittpass, och så ska jag rida den andra ponnyn igen. :)

A


Visst tycker vi om mitt skänkelläge och tygeln? :)

B




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0